אני משתמש כבר שנים בשעון גלאקסי ווטש הראשון. עברתי אליו משעון LG שהיה אז שיא הטכנולוגיה והפאר, כשחושבים על זה, הוא היה מגושם ואיטי, אבל אז לא ממש שמתי לב לזה כי פשוט אהבתי את הנראות שלו ואת הפונקציונליות, אבל אז עברתי לזה של סמסונג ואמרתי וואו! איך לא עברתי קודם! ההבדל היה פשוט מדהים, אגב – המעבר היה מwear של גוגל שהיה על ה LG לטייזן של סמסונג ובגלל זה גם מאד התלבטתי – אבל איך אומרים, אם זה עובד לאפל, אז למה לא לסמסונג? וזה עבד… אומנם היו פחות אפליקציות, אבל מה שהיה צריך  – היה, עם הזמן גם העברית נכנסה לכל המקומות שלא יכלת להשתמש בה כולל בכתיבה ובקריאה והעדכונים הדחופים שסמסונג שחררה לשעון הזה הפכה אותו למהיר יותר ויותר. עם העיצוב הנהדר שאהבתי מאד היה קשה שלא להישאר איתו ולהתמיד איתו – פשוט אהבתי אותו! הלכתי איתו, ישנתי איתו, התקלחתי איתו (קצת פחות) אבל הוא היה איתי ברוב הזמן ביום – חוץ מהזמן שהוא היה צריך טעינה… וזה היה בד"כ בסוף היום. לעיתים הסוללה היה מתה עוד לפני… אבל עדיין חייתי איתו בשלום.

כבר כמה זמן שאני שם עין על הגלאקסי 4 קלאסיק – כל השעונים הקודמים שסמסונג הוציאה לא ממש הצליחו לתפוס לי את העין, בעיקר בגלל העיצוב המעוגל הזה והחוסר באזלים – הדבר שגרם לי להתאהב בשעון של סמסונג מלתחילה… ואז הם פתאום הוציאו את ה4 קלאסיק…. המחיר היה גבוה ולא ממש ידעתי אם כדאי לשדרג, האם ההבדלים הם באמת כל כך משמעותיים? (אני אגלה לכם סוד…. כן :)…)

לקח לי המון זמן להחזיק את עצמי, כי אני ידוע כמישהו שחייב את הסיפוקים שלו כאן ועכשיו במיוחד כשמדובר בשדרוגים וגאגטים… אבל החזקתי דיי הרבה זמן, עד שהיה מבצע שהוריד את השעון הזה לפחות מאלף שקל והחלטתי לרכוש. (אגב המבצע הסתיים והמחירים חזרו לקדמותם).

לפני שקניתי ניסיתי לדלות מידע על ההבדלים ביניהם… חיפשתי השוואות, חיפשתי סקירות, לא ממש מצאתי, כל ההשוואות והסקירות השוו בין דגמים קודמים, אבל לא בין הדגם שבאמת צריך להשוות! הקלאסיק אל מול הגירסה הראשונה – כיוון שהקלאסיק הוא בעצם השדרוג של ה1 ולא 2 אקטיב ולא 3 ואפילו לא הארבע הרגיל! מי שבאמת אהב את הגירסה הראשונה של השעון עם הבזלים שזזים חיפש את הגירסה של הקלאסיק! ולא מצאתי שום דבר על זה, אז הינה, אני כאן בשביל לעשות את זה בשבילכם.

בואו נצלול – מבחינת מראה – ה4 לדעתי יותר יפה ומעוצב, אומנם אהבתי מאד את העיצוב של הראשון, אבל ההקטנה הפיזית של הארבע יחד עם עיצוב יותר יפה של הבאזל – חייב להגיד שהוא שיא השלמות – מאוהב!

מבחינת נראות על היד, הוא נראה פחות גס מהראשון, הוא דק יותר ולכן גם יושב הרבה יותר טוב וגם פחות כבד.

אז נכון העדכונים האחרונים החזירו את הטייזן בשעון הראשון להיות סילון, בקושי יש תקיעות והוא באמת עובד חלק, אבל אם הטייזן סילון אז הווטש 4 קלאסיק הוא חללית – הרבה יותר מהיר, לא חווה תקיעות בכלל, הכל חלק ונהדר. חנות האפליקציות של ה wear עולה פי אלף מונים מהחנות של הטייזן ורוב הסיכויים שהטייזן יעלם מחיינו בקרוב, לא רואה מפתחים שממשיכים לפתח אפליקציות למערכת ההפעלה הזאת כשסמסונג עצמה זונחת אותה.

הזכרון של הווטש 4 יותר גדול, המעבד יותר טוב ומרגישים את זה בכל תזוזה ובכל מעבר. האפשרויות הנוספות שהשעון הזה נותן כמו מדידת לחץ דם, א.ק.ג (אפשרויות חדשות שנפתחו לאחרונה ועובדות מעולה), בדיקת אחוז חמצן בדם ורמות שומן בגוף – דברים שאין בגירסה הראשונה וגם לא תגיע. מעבר לזה שיפור החיישנים בכל מה שקשור למדידת דופק, שינה (נוספה אפשרות של מדידת חמצן בדם בשינה ונחירות), ספורט ומעקב אחר התזוזה שלך. מצאתי שהנתונים הרבה יותר מדוייקים מהשעון הקודם.

אז עיצוב הוא עניין של טעם ופונקציונליות כאלה לא כולם צריכים, אבל בואו נדבר רגע על הסוללה – עקב אכילס במכשירי סמסונג לדורותיהם… אומנם לי לא הייתה בעיה עם השעון בגירסה הראשונה כי בד"כ הייתי מגיע הביתה בערב ושם אותו לטעינה ומחזיר אותו ליד כשהסוללה מלאה לפני השינה. יכול להעיד שברוב המקרים הסוללה היתה מגיעה בערב לאיזור ה 20% כשלפעמים גם מתחת. והינה בגלאקסי ווטש 4 קלאסיק אני מסיים את היום עם 40% ולפעמים אפילו יותר, פי 2 ! וזה משמעותי. נזכיר לגבי הטעינה שהגלאקסי ווטש 4 קלאסיק תומך בטעינה אלחוטית (יש לי מטען מיוחד אלחוטי שקיבלתי עם הגלאקסי 22 אולטרה והוא עובד מעולה) , הגלאקסי הראשון עובד רק עם המטען הישן שלהם המגנטי המעצבן.

מעבר לזה בשני השעונים יש תקן של אבק ומים בדיוק אותו הדבר וגם בגירסה הראשונה יש מעקב אחרי פעילות כושר ומעקב שינה (קצת פחות מדוייק וקצת פחות אפשרויות).

רמקול שניתן לנהל איתו שיחות נשמע טוב ודיי דומה לגירסה הראשונה, לדעתי קצת יותר רועש.

השעון עצמו מנוהל ומתחבר לאפליקציית samsung health בדיוק כמו הגירסה הראשונה – כאשר כאן נוספים לכם כל האפשרויות והנתונים הנוספים שהוא עוסק מהמעקב אחרי רמות החמצן, האקג ולחץ דם.

 

לסיכום – בשורה התחתונה – השידרוג הוא משמעותי – הוא לא רק שדרוג עיצובי אלא מרגישים את השינוי בכל אספקט בשעון, אז אם אתם אוהבים מאד את הגירסה הראשונה אבל כן רוצים שינוי טכנולוגי, לקבל יותר נתונים על הבריאות שלכם ולדייק קצת יותר את נתוני הכושר – כדאי לעשות את השדרוג הזה.