נתחיל בזה שאני כבר הרבה זמן מתלבט מה לעשות עם הרשת שלי בבית, אני מחובר ל 100 מגה דרך בזק ופרטנר והיו לי בעיות גלישה, בעצת בזק לקחתי מהם את הנתב של BE והבעיה השתפרה, אבל שמנו לב שכל עוד אנחנו ליד הנתב הכל בסדר כשאנחנו מתרחקים קצת לחדרים אחרים אנחנו שוב מקבלים קשיי גלישה, תקיעות ובעיות – מדובר בדירה של כ 120 מטר, ללא מפלסים ואין ממש סיבה למה לא נצליח לגלוש ב WIFI מחדרים אחרים באופן תקין. ניסיתי מגדילי טווח למיניהם ועדיין בהרבה מקרים חוויתי תקיעות.  בעצת בזק (שוב פעם אני לא לומד חח) הוספתי נקודת MESH שלהם – החיבור היה ממש קל וחיברתי אותו בחדר שינה שלי – הכיסוי השתפר משמעותית, אבל עדיין קיבלנו תקיעות ואיטיות כשאנחנו רחוקים מהראוטר. אגב – עכשיו כשכולם בבית ולומדים בזום זה בכלל סיוט – אני מדבר על 3 זומים במקביל ועוד אין ספור מכשירים שמחוברים לרשת, אפשר להבין למה הוא מקרטע… ואז לפני כמה ימים גלשתי באפליקציה של KSP (פרסומת סמויה חח) וראיתי את הראוטר הזה בהנחה משמעותית והחלטתי לנסות אותו. איזה רכישה…. אחת המשמעותיות פה בבית 🙂

 

קצת נתונים יבשים על הראוטר הזה – תומך ב 2 סוגי רשתות הישן – 2.4 GHZ (משמעותי למכשירים ישנים שמתחברים ברשת ולא יכולים להתחבר ב 5 GHZ כמו למשל הסוייטשר שמדליק את הדוד שמש). וכמובן הדור החדש של 5GHZ.

מתאים למהירויות של עד 1.8 GBPS אלחוטי!

יש לו מעבד 4 ליבות! (לצורך העניין למודם נתב של בזק יש 2), המון אפשרויות נרחבות נוספות, תומך גם בפרוטוקול החדש של IPV6 (במקום IPV4 הרגיל). וגולת הכותרת שלשמה התכנסנו – WIFI 6 – הפרוטוקול האלחוטי החדש, הייתי דיי סקפטי לגבי ההבדל בין WIFI 5 שהראוטר של בזק מביא לבין ה 6, אבל אוי כמה גדול הוא ההבדל! מטורף! כמו שתראו בהשוואות מהירות שעשיתי.

חיבור הראוטר מאד קל, מחברים אותו ישירות למודם עם כבר רשת לכניסת WAN מדליקים והוא כבר מחכה לכם לפעולה! רוצים להגדיר אפשרויות נוספות? סיסמה, מכשירים נוספים וכו? גולשים לכתובת של הראוטר וכל האפשרויות נמצאות שם לפניכם.

ועכשיו לבדיקת מהירות שימו לב להבדלים המטורפים האלו – ואני מדבר על בדיקה של גלישה אלחוטית!

להלן גלישה מחיבור ישירות למודם באלחוטי –

בדיקת מהירות הורדה למודם

 

אפשר לראות שמהירות ההורדה שלי היא 35.11MBS ומהירות ההעלאה היא 3400KBS, מהירות דיי נמוכה לכל הדיעות ומסבירה לא רע בכלל את התקיעות והקושי בגלישה באלחוטי, אני גם מניח שככל שאני אתרחק עוד יותר מהמודם התוצאות יהיו גרועות אפילו יותר.

 

 

אז התנתקתי מהחיבור האלחוטי של המודם והתחברתי עכשיו לנתב באלחוטי – אגב ברגע שהתחברתי לחיבור האלחוטי של הנתב קיבלתי הודעה חגיגית בוינדוס שאני מחובר בפרוטוקול מהיר יותר. והינה תוצאות הבדיקה –

מהירות גלישה ראוטרוואו! זה מה שיש לי להגיד, קבלו על ההבדל המטורף הזה! כמעט במקסימום בחיבור WIFI!!! מהירות ההורדה קפצה ל 94.34MBS ומהירות העלאה של 3236KBS.

ומרגישים את זה ! וואו כמה מרגישים את זה, גם בחיבור של הפלאפון שלי אני מרגיש שהגלישה הרבה יותר מהירה וחלקה, במחשבים בכלל, אתרים עולים מהר בלי תקיעות, הזומים לא נתקעים והכל רץ מאד מהר.

אגב במחשב של הילדה בחדר עוד שיפרתי את זה בכך שחיברתי מגדיל טווח לראוטר הזה וגם הוא נותן שם מהירויות ממש גבוהות ועכשיו יש לי כיסוי נרחב בכל הבית

 

לסיכום – הראוטר הזה הוא חתיכת מפלצת, נכון לעכשיו יש לי כ 20 מכשירים מחוברים עליו – ו 2 זומים פעילים של הילדים – אני גם שומע מוזיקה דרך ספוטיפי, אישתי רואה פרק בסידרה בנטפליקס והילד רואה מצגת דרך יוטיוב, הכל רץ חלק, הכל זורם ואני ממש מרוצה!

הוא מגיע עם אחריות של 3 שנים ותמיכה מלאה דרך חברת בנדא מגנטיק בע"מ.